Søg
Close this search box.

Hvilken Office 365-pakke skal du vælge til din virksomhed?

Det kan være lidt af en jungle at finde ud af hvilken Office 365-pakke, der passer bedst til netop din virksomhed. Vi har derfor lavet en hurtig sammenligning mellem Office 365 Business Essentials og Office 365 Business Premium, så du forhåbentlig er godt klædt på til at vælge den rette Office 365-pakke.

Siden dette indlæg blev skrevet har Microsoft erstattet Office 365 med Microsoft 365, hvor alle funktioner fra Office 365 er en del af.

Se oversigt over Microsoft 365.

Lad os starte med grundfunktionerne

Office 365 Business Essentials grundfunktioner er:

  • Mailhosting med 50 GB postkasse
  • Webversionerne af følgende Office-programmer: Outlook, Word, Excel, PowerPoint og OneNote (samt Access og Publisher udelukkende til PC)
  • Fillagring og -deling med 1 TB OneDrive-lagerplads
  • Online møder og videomøder for op til 250 deltagere
  • 24/7 telefon- og websupport

Office 365 Business Premiums grundfunktioner er:

  • Mailhosting med 50 GB postkasse
  • Skrivebordsversionerne af følgende Office-programmer: Outlook, Word, Excel, PowerPoint og OneNote til Windows eller Mac (samt Access og Publisher udelukkende til PC)  
  • Fillagring og -deling med 1 TB OneDrive-lagerplads
  • Én licens dækker fuldt installerede og altid opdaterede Office-apps på 5 telefoner, 5 tablets og 5 PC’ere eller Macs pr. brugere
  • 24/7 telefon- og websupport

Både Office 365 Business Essentials og Office 365 Business Premium er kompatible med Windows 10, Windows 8.1  og Windows 7 Service pack 1 og de seneste to versioner af MacOS. Alle sprog er inkluderet.  

Begge pakker giver dig også mulighed for at arbejde, hvor som helst fra. Du har nemlig adgang til dine mails, kontakter og kalendre på tværs af alle enheder. Du får mulighed for at kommunikere i faste kommentartråde, private chats eller gruppechats med Yammer og Microsoft Teams. Du kan dele filer med dine kolleger eller kunder og stadig redigere i dem efterfølgende. Når du skal holde et online møde kan de inviterede, i eller udenfor organisationen, deltage fra hvilken som helst enhed.

Hvad er forskellen så?

Udover de samme værktøjer som Office 365 Business Essentials får du med Office 365 Business Premium også adgang til følgende:

  • Med Office 365 Business Premium kan du få de fuldt installerede Office-apps på flere PC’ere eller Macs, tablets og telefoner (herunder Windows, IOS og Android).
  • Microsoft Invoicing, Microsoft Bookings og MileIQ – Disse tre apps hjælper dig med at drive og administrere din virksomhed smartere.
  • Sway – Med denne nye app fra Office 365 kan du oprette interaktive, webbaserede rapporter, præsentationer, nyhedsbreve og kurser m.m. fra din telefon, tablet eller computer, som nemt kan deles med andre.
  • PowerApps – Her kan du opbygge og publicere brugerdefinerede virksomhedsapps til web og mobil. Du kan vælge imellem en masse skabeloner eller starte helt fra bunden. Det er brugervenligt og erfaring med kodning er ikke nødvendigt.
  • Outlook Customer Manager – Gør det nemt for dig at blive opdaget, etablere stærke relationer til dine kunder og derved skabe vækst i din virksomhed.
  • SharePoint – Giver dig mulighed for at oprette både intranet og teamwebsteder. Herfra kan du forbinde kolleger, indhold og processer.
  • Microsoft StaffHub – Hjælper Firstline Workforce med at administrere deres arbejdsdag. Her har du mulighed for tidsstyring, informationsdeling og at oprette forbindelse til andre arbejdsrelaterede apps og ressourcer.
  • Intelligent søg og find – Med denne funktion kan du foretage søgninger baseret på personligt tilpasset indsigt på tværs af Office 365s forskellige grænseflader, herunder SharePoint, Delve og Office-programmer. Opdag indhold og ekspertise med Microsoft Graph, hvor du bruger dine forbindelses- og samarbejdsmønstre.
  • Microsoft Flow – Her kan du opbygge automatiserede arbejdsgange mellem apps og tjenester, for at få meddelelser, synkronisere filer, indsamle data m.m. Her er erfaring med kodning heller ikke nødvendigt.

Vi håber, at du nu føler dig klogere på hvilken Office 365-pakke, der er den rigtige for din virksomhed. Hvis du sidder tilbage med yderligere spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på tlf. 70 28 66 00 alle hverdage mellem kl. 09:00-16:00, eller sende os en mail.

Læs også: Office 365 og 5 gode grunde til hvorfor



Få artikler på mail

Nysgerrig på mere?

Tag fat i os i dag – så ser vi sammen på, hvordan vi kan hjælpe dig med din it. 

Ring eller send os en besked.

Er du kunde og har brug for support, så ring eller send en mail på support@nhl-data.dk

Martin Dahlem - IT og Netværkssikkerheds Konsulent
Jesper Haggren - IT Konsulent - DevOps - Implementerings ekspert - Microsoft 365